Tłoki zaprezentowano w kolejności alfabetycznej względem nazwy miejscowości przywołanej w legendzie tłoka lub odtworzonej ze źródeł historycznych.

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | KRAKÓW Jan Kauzal rytownik |
| 3a | mosiądz |
| 3b | – |
| 4 | owalna 22x 42 mm |
| 5 | wypukłoryty |
| 6 | na rancie matrycy znacznik prawidłowego ustawienia tłoka |
| 7 | uchwyt niekompletny; metalowy, toczony trzon, zakończony cokołem z trzpieniem do nabicia drewnianej rękojeści |
| 7a | 40 mm |
| 7b | cokół (16 mm), trzpień (19 mm) |
| 7c | 5 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła, minuskuła |
| 9b | w półotoku górnym: JAN KAUZAL w polu: RYTOWNIK // UL. FLORYAŃSKA No 13 I -sze PIĘTRO // w w półotoku dolnym: KRAKOWIE |
| 10 | W polu pieczęci napis, po obu stronach litery „w” odcinki z końcami rozdartymi po stronie litery. Na zewnątrz, wokół pola legendy, pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | KRAKÓW Pieczątki gumowe, M. Walenta |
| 3a | cyna |
| 3b | – |
| 4 | kwadratowa 39 x 39 mm |
| 5 | wklęsłoryty / wypukłoryty |
| 6 | – |
| 7 | brak, stopka kwadratowa 39 x 39 mm z ośmioma otworami do mocowania do klocka drewnianego |
| 7a | 2 mm |
| 7b | – |
| 7c | 2 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła |
| 9b | w polu: PIECZĄTKI // GUMOWE // M. WALENTA // FLORIAŃSKA // 40 |
| 10 | W polu pieczęci wizerunek stempla z napisem w legendzie i w polu. Uchwyt stempla przekrzyżowany napisem w dwóch wierszach. Na zewnątrz pola pieczęci pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | PŁOCK Aron Pokrzywa szewc |
| 3a | mosiądz |
| 3b | – |
| 4 | okrągła Ø 30 mm |
| 5 | wypukłoryty |
| 6 | na rancie matrycy znacznik prawidłowego ustawienia tłoka |
| 7 | brak, trzpień do jego mocowania |
| 7a | 28 mm |
| 7b | – |
| 7c | 4,5 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła, minuskuła |
| 9b | w półotoku górnym: ARON POKRZYWA w polu: SZEWC w półotoku dolnym: w PŁOCKU |
| 10 | W polu pieczęci, nad nazwą miejscowości, but o wysokiej cholewie obok którego trzewik damski. Obok butów ozdobne gałązki roślin. Na zewnątrz, wokół pola legendy, pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | POZNAŃ Guido Baehr rzeczoznawca izby handlowej |
| 3a | mosiądz |
| 3b | drewno |
| 4 | okrągła Ø 33 mm |
| 5 | wklęsłoryty |
| 6 | na rancie matrycy sygnatura wytwórcy: ROTHENBURG // POSEN |
| 7 | uchwyt toczony o kulistej gałce |
| 7a | 110 mm |
| 7b | 102,5 mm, w tym skuwka 7,5 cm (Ø 20 mm) |
| 7c | 7,5 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła |
| 9b | w otoku: ÖFFENTAL (iche). ANGEST (elten). PROBENEHMER // HANDELSKAMMER Z (u). POSEN w polu: GUIDO BAEHR // SAMTER // BEEIDIGT V.(?) D.(?) |
| 10 | W polu pieczęci napis w trzech wierszach. Na zewnątrz, wokół pola pieczęci, pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | POZNAŃ Rudolf Althoff, zegary I wyroby jubilerskie |
| 3a | mosiądz |
| 3b | drewno |
| 4 | okrągła Ø 22 mm |
| 5 | wklęsłoryty |
| 6 | – |
| 7 | – |
| 7a | 75 mm |
| 7b | 70 mm, w tym stopka 4,5 mm oraz cokół 8,5 mm, stanowiące z matrycą jedną całość |
| 7c | 5 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła, minuskuła |
| 9b | w półotoku górnym: • Uhren u (nd). Juweliergeschäft • w polu: RUD (olf). // ALTHOFF // Posen w półotoku dolnym: Martinstr. (asse) 45a |
| 10 | W polu pieczęci napis w trzech wierszach. Na zewnątrz, wokół pola pieczęci, pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | TYŚMIENICA J. Zamichowski handel korzenny |
| 3a | mosiądz |
| 3b | drewno |
| 4 | owalna 21 x 45 mm |
| 5 | wypukłoryty |
| 6 | – |
| 7 | uchwyt toczony o wydłużonej gałce |
| 7a | 101 mm |
| 7b | 96 mm, w tym stopka 6 mm, cokół 8 mm, stanowiące z matrycą jedną całość, skuwka 5 mm (Ø 14 mm) |
| 7c | 5 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła, minuskuła |
| 9b | w półotoku górnym: * J. ZAMICHOWSKI * w półotoku dolnym: w TYŚMIENICY w polu: HANDEL KORZENNY |
| 10 | W polu pieczęci napis. Na zewnątrz, wokół pola pieczęci, pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | WARSZAWA Fabryka butów I. Piórkowskiego |
| 3a | żelazo |
| 3b | – |
| 4 | romb 43/31 mm z wcięciami półokrągłymi na wysokości krótszej przekątnej oraz w 1/3 wysokości |
| 5 | wypukłoryty |
| 6 | – |
| 7 | brak, trzpień do jego mocowania |
| 7a | 36 mm |
| 7b | – |
| 7c | 12,5 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła |
| 9b | w polu pieczęci: ФАБРИКА ОБУВИ // И. ПЮРКОВСКАГО // ВЪ ВАРШАВѢ |
| 10 | W polu pieczęci powyżej napisu gwiazda ośmioramienna, w środku której na okrągłej tarczy syrena. Na zewnątrz, wokół pola pieczęci, pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | WARSZAWA Skład materiałów piśmiennych Skoczyński i Drews |
| 3a | stal |
| 3b | – |
| 4 | okrągla Ø 36 mm |
| 5 | wklęsłoryty |
| 6 | – |
| 7 | brak,trzpień do jego zamocowania |
| 7a | 19 mm |
| 7b | 10,5 mm |
| 7c | 8,5 mm |
| 8 | – |
| 9b | w otoku (o formie pasa spiętego klamrą): ZAŁOŻONY W ROKU 1818 POD FIRMĄ: A. DAL-TROZZO w polu (w półotoku górnym): SKOCZYŃSKI I DREWS w polu: SKŁAD // MATERYAŁÓW // PIŚMIENNYCH // DAWNIEJ // J.G. ARNHOLD // N (umer) 496. SENATORSKA // W WARSZAWIE |
| 10 | W polu pieczęci napis w półotoku górnym oraz siedmiu wierszach. Na zewnątrz pola pieczęci pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | WARSZAWA Skład sukna i trykotu S. Landoberg |
| 3a | mosiądz |
| 3b | drewno |
| 4 | okrągła Ø 28,5 mm |
| 5 | wklęsłoryty |
| 6 | – |
| 7 | uchwyt toczony o spłaszczonej gałce |
| 7a | 83 mm |
| 7b | 76 mm, w tym skuwka 6 mm (Ø 12 mm) |
| 7c | 7 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła |
| 9b | w otoku: * SKŁAD SUKNO I TRYKO * // WARSZAWA w polu: S. // LANDOBERG |
| 10 | W polu pieczęci napis, nad i pod napisem małe rozetki kwiatowe. Na zewnątrz, wokół pola pieczęci, pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | WARSZAWA Skoczyński i Drews |
| 3a | mosiądz |
| 3b | drewno |
| 4 | owalna 14 x 38 mm |
| 5 | wypukłoryty |
| 6 | – |
| 7 | uchwyt toczony o splaszczonej gałce |
| 7a | 89 mm |
| 7b | 83,5 mm, w tym skuwka 11 mm (Ø 13 mm) |
| 7c | 5,5 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła |
| 9b | w półotoku górnym: SKOCZYŃSKI & DREWS w polu: DAWNIEJ // J.G ARNHOLD w półotoku dolnym: W WARSZAWIE |
| 10 | W polu pieczęci, oddzielonym od pola legendy pojedynczym obrzeżeniem ciągłym, napis w dwóch wierszach. Na zewnątrz, wokół pola legendy, pojedyncze obrzeżenie ciągłe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | NN J T garbarz – czerwonoskórnik |
| 3a | mosiądz |
| 3b | mosiądz |
| 4 | owalna 28,5 x 23 mm |
| 5 | wklęsłoryty |
| 6 | – |
| 7 | uchwyt spłaszczony, profilowany, zakończony pierścieniem z małym okrągłym otworem, przymocowany do stopki |
| 7a | 36 mm |
| 7b | 43,5 mm, w tym rączka 42 mm, stopka 1,5 mm |
| 7c | 1,5 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła |
| 9b | w polu poniżej obrazu: J T |
| 10 | W polu pieczęci dwa wspięte lwy zwrócone do siebie głowami, trzymające między sobą kadź garbarską, pod którą są skrzyżowane dwa łukowate noże skrobacze i ustawiony między nimi w pion nóż garbarski prosty, z jednym uchwytem poprzecznym na górze i drugim podłużnym na dole, nad nim dwie przewiązane wstążką gałązki z kwiatami opadającymi w dół. Pod uchwytem poprzecznym noża prostego po każdej stronie rozetka.Na dole, pomiędzy uchwytem poprzecznym, inicjały. Na zewnątrz, wokół pola pieczęci, podwójne obrzeżenie ciągłe i perełkowe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna | |
| 2 | NN A. Żibilla rzeźnik |
|
| 3a | mosiądz | |
| 3b | mosiądz | |
| 4 | owalna 20 x 23 mm | |
| 5 | wklęsłoryty | |
| 6 | – | |
| 7 | uchwyt spłaszczony, górna część w formie rombu z otworem | |
| 7a | 30 mm | |
| 7b | 27 mm, uchwyt stanowi z matrycą jedna całość | |
| 7c | 3 mm | |
| 8 | – | |
| 9a | minuskuła/majuskuła | |
| 9b | w polu pieczęci: A. Żibilla |
|
| 10 | W polu pieczęci dwa skrzyżowane topory rzeźnicze na nich głowa wołu, nad nią ostrzałka do noży ?.Poniżej obrazu napieczętnego pierwsza litera imienia i nazwisko dysponenta. Na zewnątrz, wokół pola legendy, obrzeżenie ciągłe. | |
| 11 | – | |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | NN G. Seeck stolarz |
| 3a | mosiądz |
| 3b | mosiądz |
| 4 | okrągła Ø 35 mm |
| 5 | wklęsłoryty |
| 6 | – |
| 7 | – |
| 7a | 25 mm |
| 7b | 22 mm,trzpień do mocowania rękojeści |
| 7c | 3 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła/minuskuła |
| 9b | w polu poniżej obrazu napieczętnego : G. Seeck |
| 10 | W polu pieczęci hebel, powyżej skrzyżowany cyrkiel z kątownikiem, nad nimi korona o trzech fleuronach i dwóch pałkach. Poniżej obrazu napieczętnego pierwsza litera imienia i nazwisko dysponenta. Całość w wieńcu laurowym. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | NN I. L. ślusarz |
| 3a | mosiądz |
| 3b | mosiądz |
| 4 | owalna 22 x 20 mm |
| 5 | wklęsłoryty |
| 6 | – |
| 7 | uchwyt ozdobny, spłaszczony z uszczerbionym szczytem |
| 7a | 17 mm |
| 7b | 14,5 mm, w tym cokół 5 mm, stanowiący z matrycą jedną całość |
| 7c | 2,5 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła |
| 9b | w polu: . I. L. |
| 10 | W polu pieczęci skrzyżowane dwa noże tokarskie dwóch typów, na nich cyrkiel tokarski (treserski) ostrzami ku dołowi, pomiędzy nimi kula. Powyżej inicjały. Całość wyobrażenia ujęta w dwa skrzyżowane liście palmowe. Na zewnątrz, wokół pola pieczęci, pojedyncze obrzeżenie sznurowe. |
| 11 | – |
| 12 | – |

| 1 | kolekcja prywatna |
| 2 | NN R. Grohmann piwowar słodownik |
| 3a | mosiądz |
| 3b | drewno |
| 4 | okrągła Ø 26 mm |
| 5 | wklęsłoryty |
| 6 | – |
| 7 | uchwyt toczony o spłaszczonej gałce |
| 7a | 84 mm |
| 7b | 88 mm, w tym skuwka 7 mm (Ø 14 mm) |
| 7c | 4 mm |
| 8 | – |
| 9a | majuskuła |
| 9b | w półotoku dolnym: R. GROHMANN. |
| 10 | W polu pieczęci dwa skrzyżowane mieszałki słodownicze, między nimi poziomo czerpak, a pionowo szufla wstawiona uchwytem w kadź, powyżej korona o pięciu pałkach. Po bokach szufli dwa kłosy owsa. Na zewnątrz, wokół pola pieczęci, pojedyncze obrzeżenie perełkowe. |
| 11 | – |
| 12 | – |














